drobnohled.cz
Celkem 405 článků v 28 rubrikách.
Vyberte rubriku:

Pohled zblízka na zajímavá místa, zajímavé produkty či služby. Recenze, návody, tipy, postřehy a mnoho dalšího. To je Drobnohled.cz


Co o sobě říkáte na Facebooku?

Co o sobě říkáte na Facebooku?

Výzkumná agentura TNS Aisa provedla v České republice výzkum zaměřený na to, co o sobě říkáme na sociálních sítích. Jméno, příjmení nebo i email? To není problém. Ale sdělit svoje osobní názory? Na to jsou Češi opatrní!

„Údaje reflektují zejména stav profilů na sociální síti Facebook, který má podle dat z Českého statistického úřadu necelých 3,5 miliónu Čechů a aktivně jej využívá zhruba polovina české internetové populace (80 % lidí ve věku 16-65 let). Je to místo, kde jsme v kontaktu jak se současnými přáteli, tak jej čile využíváme i ke hledání přátel budoucích či naopak známých z dětství. A potom je prostě potřeba trochu slevit ze svých zásad a poodhalit soukromí, jinak se s námi nebude nikdo chtít kamarádit.“

S křestním jménem nedělá žádné drahoty 84 % uživatelů (ženy a lidé pod 29 let jsou ještě upřímnější), s příjmením o 20 % méně (lidé ve věku 20-29 let častěji považují i příjmení za údaj ke zveřejnění – 77 %). Asi každý má sice mezi přáteli někoho s nickem typu Misha Mia nebo Tony Hammer, ale jedná se spíše o ojedinělý, snad jen mezi teenagery trochu rozšířenější jev.

Pravdivá emailová adresa je pro přihlášení na většinu sítí nutná, takže i tu uvedou dvě třetiny uživatelů sociálních sítí. Základní osobní údaje lze tedy považovat za více méně spolehlivé.

Pravdivé identifikaci nahrává možná i fakt, že profil je možné zabezpečit a znepřístupnit široké veřejnosti. Náš email by se neměl stát cílem spamerů nebo marketérů z širokého okolí.

Ale co další osobní údaje? Ty jsou pro založení profilu vesměs nepovinné, takže je na samotném uživateli, zda se chce pochlubit věkem, zaměstnáním nebo svými koníčky. Datum narození na svém profilu pravdivě uvede méně než polovina lidí. „Pro více než polovinu Čechů je tak stále důležitější přání k narozeninám od lidí, kteří si opravdu datum narození svých blízkých pamatují a nečekají, až jim notifikace vyskočí na zdi,“ vysvětluje Kateřina Osičková.

Svoji pravou identitu prozradí skrz profilovou fotografii jen polovina lidí (51 %), ženy si dávají více záležet na vlastní podobence a pěknou fotkou se pochlubí častěji než jejich mužské protějšky (55 %). V případě profilové fotografie jsou mnohem otevřenější mladí lidé ve věku 15-29 let, kde 70 % z nich má na svém profilu reálnou podobenku. „Nejčastěji je profil s reálnou fotografií k vidění na Facebooku (58 %) a na sociální síti Lidé.cz (60 %), v prvním případě kvůli snadnější identifikaci, v druhém případě jde často o seznamování a fotografie je prvním filtrem,“ doplňuje Osičková.

A co prezentujeme na sociálních sítích nejméně rádi a nejméně často? Svoje názory! Podělit se s ostatními o to, co si myslíme o konkrétních značkách, výrobcích nebo obchodech, je ochotno jen 10 % Čechů. A přihlásit se k politickému směru nebo straně? To veřejně učiní jen 9 % lidí. Je to příliš citlivé? Stydíme se za vlastní názory? Prostě se to nenosí? „Názorových vůdců nemůže být většina, to je jasné, a Češi jsou stále zvyklí nechat si názory spíše pro sebe, aby to nebylo použito proti nim,“ domnívá se Osičková.


Přidáno 19.03.2012
Přečteno 851 krát


Moderní zahradu už netvoří plantáže zeleniny.

Moderní

Pergola Vás uchrání před sluncem i pohledy sousedů

Pergola

Koncepty aut. To NEJ, co automobilky nabízejí

Koncepty

Úřadům práce a agenturám lidé nevěří

Úřadům

© Drobnohled.cz  /  Publikování nebo další šíření obsahu serveru Drobnohled.cz je bez písemného souhlasu provozovatele stránek zakázáno!  /  Kontakt: info@drobnohled.cz